0216 350 55 56
  • Yemeklerde hacim yönnde az, enerji yoğunluğu yönünden yüksek olanlar tercih edilir. Örneğin,

                 1 kâse Sütlü tatlı üzerine 10 gr dövülmüş ceviz ( 2 ceviz içi)

  • Yemeklerdeki yağ miktarı arttırılabilir.
  • Besin seçiminde yoğurt yerine sütlü tatlı, sabahları reçel ve bal yerine tahin-pekmez veya tahin- bal, sade meyve suyu yerine şekerli limonata ( diyabeti olmaması durumunda) veya portakal suyu, beyaz et yerine kırmızı et, yağsız lor peyniri yerine yağlı peynir, yağsız kek yerine yağlı kek tercih edilebilir.
  • Kolesterolün dengelenmesi için tarçın ve ceviz kullanılmalıdır. Geceden suya koyduğumuz iki adet ceviz içini sabah kalkınca suyunu içip yiyelim. Akşam yemeklerinden bir saat- 1 buçuk saat kadar sonra yoğurt ve 1 orta boy meyve tüketimine özen gösterelim. Ceviz haftanın 5 günü muhakkak tüketilmelidir. Sakatat ve kabuklu deniz ürünlerinden uzak durulmalıdır. Yoğurt ve süt grubu yağsız tercih edilmelidir. Yeşil yapraklı sebze ve meyveler sık ve bol tüketilmelidir.
  • Kuruyemiş, kuru baklagiller, kuru meyveler ara öğün ve ana öğünlerde tüketilmelidir.
  • Taze sebze ve meyve tüketimine özen gösterilmelidir. Günlük meyve porsiyonu miktarı en az 5 olmalıdır.
  • Kolesterol için yumurtanın beyazı tüketilmeli sarısı da çok fazla tüketilmemelidir. Kuyruk yağı, katı yağ ve margarin tüketilmemelidir. Saf tereyağıyla sabah kahvaltılarında pekmezli yada reçelli ekmek tüketilebilir.
  • Çorba, et yemeği, zeytinyağlı sebze yemeği salata ve meyve öğlen ve akşam öğününde tüketilmelidir. Öğün aralarında şerbetli ya da sütlü tatlılar, çikolata, kuruyemiş, ya da çikolata kaplamalı dondurma yenebilir. Bisküvi ve ya kurabiye alınabilir.
  • Gece öğün alınabilir. Hayatımızdan stresi azaltmak gerekir. Balık mevsiminde haftada iki kez kolesterol ve omega 3 açısından balık yenmeli ancak porsiyon miktarı arttırılmalıdır. Sıvıyı yemeklerden 30 veya 60 dakika sonraya almakta fayda vardır. Sıvılar midemizi doldurup fazla yememizi engeller.
  • Yağda kızartmalardan ve çok yağlı besinlerden uzak durulmalı porsiyon miktarları sağlıklı beslenmeye göre arttırılmalıdır. Yemeklerimize ve ya salatamıza günlük yediğimiz et porsiyonundan hariç et eklememiz protein içeriğini arttırmamız kilo alımımız açısından oldukça önemlidir.
  • Ana öğünlerde süt, et, kurubaklagil sebze ve meyve olmasına özen göstermemiz gerekmektedir.

Öğün aralarında tüketilebilecekler;

  • 1 kâse cevizli sütlaç,+ 1 bardak limonata
  • 3-4 adet kuru incir içinde 3-4 adet ceviz, 6 adet fındık, 6 adet badem + 1 su bardağı süt
  • 1 porsiyon baklava ( sınırlanmak zorunda değildir ) ya da şöbiyet gibi tatlılar + bir bardak meyve suyu ya da limonata
  • 1 kâse aşure + 1 bardak limonata
  • 1 hamburger+ 1 bardak süt veya limonata
  • Peynirli tost + meyve suyu veya limonata

Dikkatli kilo almak ve kontrollü olmak için sürekli bir uzmana danışmak yerinde olacaktır.